|

Wyniki rekrutacji programu tutorskiego

Miło nam poinformować, że mamy kolejny etap za sobą w ramach pierwszego programu tutorskiego dla uczniów szkół ponadpodstawowych „Uczeń jako badacz, naukowiec i odkrywca”.

Jesteśmy po etapie analizy zgłoszeń nadsyłanych przez szkoły, czytania  zaskakujących listów motywacyjnych uczniów oraz po rozmowach rekrutacyjnych.

Nasi wykładowcy i pracownicy naukowi przygotowali w sumie prawie 40 bardzo różnych tematów do wyboru. Odzew był zaskakujący, biorąc pod uwagę, że to pilotażowa edycja naszego programu skierowanego do zdolnych uczniów, chcących rozwijać swoje pasje. Otrzymaliśmy 29 zgłoszeń ze szkół z Białegostoku, Grajewa, Sokółki, Łomży – wymienia Dorota Sawicka, kierownik Centrum Popularyzacji Nauki UwB.

Ocena zgłoszeń dokonywana była przez koordynatora ds. tutoringu z danego wydziału lub instytutu oraz wybranego przez ucznia tutora. Za list motywacyjny można było otrzymać 10 punktów. Drugie tyle można było uzyskać po rozmowie kwalifikacyjnej. Choć trzeba przyznać, że nie była to zwykła rozmowa kwalifikacyjna, a raczej próba poznania wzajemnych oczekiwań i możliwości. Ocena końcowa była średnią ocen koordynatora i tutora. Warunkiem przyjęcia ucznia/uczennicy do programu było uzyskanie minimum 17 punktów.  W przypadku równej liczby punktów uzyskanych przez ucznia/uczennicę o przyjęciu decydował tutor z uwzględnieniem zasady, że może mieć pod opieką nie więcej niż dwóch podopiecznych.

Dużo pozytywnej energii, czasami niełatwych pytań i zaskakujących odpowiedzi – podsumowuje spotkania dr Marta Kowalczuk-Walędziak, prodziekan ds. współpracy międzynarodowej Wydziału Nauk o Edukacji, współtwórczyni programu tutorskiego na UwB.

Poniżej wyniki rekrutacji do pierwszej pilotażowej edycji programu tutorskiego UwB „Uczeń jako badacz, naukowiec i odkrywca”.

Podobne wpisy